Preparate din Peste

O idee delicioasa, usoara si sănătoasă pentru prânz sau cină! Pește la cuptor cu sos Tahini

Loading...

 

 

 

 

Peștele este una dintre cele mai sănătoase surse de proteine animale de care putem profita, iar pentru ca preparatul să fie și mai benefic pentru sănătate, idealul este să îl gătim la cuptor.

 

Ingrediente:

  • – 1 file de pește mai puțin gras (de exemplu, cod)
    – 1-2 linguri de sos tahini
    – felii de lămâie
    – pătrunjel proaspăt
  • Marinată pentru pește (opțional):– 1 hașmă sau o bucată de praz sau partea albă de la o ceapă verde (tăiate mărunt)
    – sare
    – piper
    – 1 lingură de suc de lămâie
    – câteva picături de ulei

Amestecăm bine toate ingredientele. Lăsăm peștele 1-2 ore în această marinată.

Bucata de file se va întări de la acidul din lămâie și aromele vor îmbunătăți gustul peștelui. Se poate sări peste această etapă.

  • Sos tahini:– 1/2 de cană de pastă tahini
    – 1/3 de cană de suc de lămâie
    – 1/4 de cană de apă
    – 2 căței de usturoi
    – 1 linguriță de pătrunjel tăiat mărunt (proaspăt)
    – 1 linguriță de frunze de ceapă verde tăiate mărunt (rămase de la marinată)
    – un praf de sare

 

Mod de preparare:

Se încălzește cuptorul. Peștele se coace la un foc moderat pentru aproximativ 10 minute, când carnea se poate desprinde ușor cu o furculiță. Ungem bucata de file cu 1-2 linguri de sos tahini (depinde de mărimea lui) și se mai coace încă 5 minute. Se servește cu felii de lămâie și pătrunjel tăiat mărunt.

*Sosul tahini se face foarte ușor amestecând toate ingredientele menționate. Dacă nu aveți de unde să cumpărați pastă tahini, puteți face acasă după rețeta noastră. Acest sos se poate folosi și la alte rețete.

Acompaniază foarte bine falafelul sau poate fi utilizat in sandviciuri, ca dressing în salate.

 

Pofta buna!

 

Sursa: PentruEa 

Loading...




Categorii

Loading...